ტრენინგის მე-3 დღის რეფლექსია
ტრენინგის მე-3 დღე ისეთივე ნაყოფიერი აღმოჩნდა,როგორც- 1-ლი და მე-2.გავიხსენეთ და შევაჯამეთ 1-ლი და მე-2 დღის ნამუსევრები, ამის შემდეგ კი გავეცანით მე-3 დღის განრიგს,რომელც მოიცავდა სასწავლო პროექტის დაგეგვმას.დაგეგმვისას მასწვლებელმა, პირველ რიგში, უნდა განსაზღვროს, რა სტანდარტზე გადის ეს პროექტი, შემდეგ კი ხდება სასწავლო მიზნების შემუშავება, რომელშიც უნდა იყოს გაწერილი, რა გვსურს,რომ მოსწავლეებმა იცოდნენ და გაიგონ. მოვძებნეთ ჩვენი პროექტის სტანდარტები ესგ-დან.
ამის შემდეგ დავიწყეთ სასწავლო პროექტის შაბლონის შევსება; გავეცანით სხვადასხვა პროექტის გეგმის ნიმუშს.
სტანდარტების დადგენის შემდეგ განვიხილეთ ვიუვერში მოდული 2-ის ნაბიჯი 2.-სასწვლო მიზნების შემუშავება.სასწავლო პროექტის დაგეგვმის ყველაზე მნიშვნელოვანი ეტაპია მოსწავლეთა მიერ შესასწავლი საკვანძო საკვანძო საკითხების გამოვლენა. მიზნები კი უნდა იძლეოდეს დაკვირვებისა და შეფასების საშუალებას. გავეცანით ბუნდოვან, დავალებაზე ორიენტირებულ მიზნებს და სპეციფიკურ, სწავლებაზე ორიენტირებულს.
ვიუვერიდან გავეცანით განახლებული ბლუმის ტაქსონომიის სიტყვებს, პრეზენტაციას ბლუმის ტაქსონომიის შესახებ.
წავიკითხეთ და მიმოვიხილეთ მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები, რომლებიც ხელს უწყობს მოსწავლეთა ჩართულობას. ეს კითხვები აკავშირებს სასწვლო პროცესის სხვადსხვა დისციპლინას, სხვადასხვა თემის შეთავაზებას,რომლებიც საინტერესო და მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის.მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები გამოიყენება მაღალი დონის სააზროვნო უნარების გასავითარებლად, მნიშვნელოვან თემებზე ყურადღების გასამახვილებლად.
ვიმუშავეთ წყვილებსი და შევავსეთ ცხრილი, რომელშიც წარმოდგენილი იყო გონებრივი იერიშის კითხვები.
ამის შემდეგ კი შევადგინეთ ჩვენი პროექტისთვის მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები: ზოგადი კითხვა-რა არის ცნობიერება?
თემატური კითხვები-რატომ ვკითხულობთ?
როგორ ცვლის კითხვა თქვენს ცხოვრებას?
შინაარსობრივი კითხვები-რომელი მწერლის ნაწარმოებებს კითხულობთ?
რა ჟანრის ნაწარმოებს ანიჭებთ უპირატესობას?
რომელმა პერსონაჟმა მოახდინა თქვენზე უდიდესი
შთაბეჭდილება და რატომ?
ამის შემდეგ დავიწყეთ სასწავლო პროექტის შაბლონის შევსება; გავეცანით სხვადასხვა პროექტის გეგმის ნიმუშს.
სტანდარტების დადგენის შემდეგ განვიხილეთ ვიუვერში მოდული 2-ის ნაბიჯი 2.-სასწვლო მიზნების შემუშავება.სასწავლო პროექტის დაგეგვმის ყველაზე მნიშვნელოვანი ეტაპია მოსწავლეთა მიერ შესასწავლი საკვანძო საკვანძო საკითხების გამოვლენა. მიზნები კი უნდა იძლეოდეს დაკვირვებისა და შეფასების საშუალებას. გავეცანით ბუნდოვან, დავალებაზე ორიენტირებულ მიზნებს და სპეციფიკურ, სწავლებაზე ორიენტირებულს.
ვიუვერიდან გავეცანით განახლებული ბლუმის ტაქსონომიის სიტყვებს, პრეზენტაციას ბლუმის ტაქსონომიის შესახებ.
წავიკითხეთ და მიმოვიხილეთ მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები, რომლებიც ხელს უწყობს მოსწავლეთა ჩართულობას. ეს კითხვები აკავშირებს სასწვლო პროცესის სხვადსხვა დისციპლინას, სხვადასხვა თემის შეთავაზებას,რომლებიც საინტერესო და მნიშვნელოვანია მოსწავლეებისთვის.მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები გამოიყენება მაღალი დონის სააზროვნო უნარების გასავითარებლად, მნიშვნელოვან თემებზე ყურადღების გასამახვილებლად.
ვიმუშავეთ წყვილებსი და შევავსეთ ცხრილი, რომელშიც წარმოდგენილი იყო გონებრივი იერიშის კითხვები.
ამის შემდეგ კი შევადგინეთ ჩვენი პროექტისთვის მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები: ზოგადი კითხვა-რა არის ცნობიერება?
თემატური კითხვები-რატომ ვკითხულობთ?
როგორ ცვლის კითხვა თქვენს ცხოვრებას?
შინაარსობრივი კითხვები-რომელი მწერლის ნაწარმოებებს კითხულობთ?
რა ჟანრის ნაწარმოებს ანიჭებთ უპირატესობას?
რომელმა პერსონაჟმა მოახდინა თქვენზე უდიდესი
შთაბეჭდილება და რატომ?
ქალბატონო მაია წავიკითხე თქვენი მე-3 დღის რეფლექსია, მინდა ავღნიშნო, რომ მომეწონა თქვენი მიმართულოების მიმცემი საკვანძო კითხვები, როგორც ზოგადი ასვე თემატური და შინაარსობრივი.
ReplyDeleteწავიკითხე თქვენი დაწერილი მესამე დღის რეფლექსიას.მომეწონა კითხვები.განსაკუთრებით მომეწონა თემატური კითხვები.იმედია,ბავშვები მიხვდებიან,რატომ კითხულობენ.მიხვდებიან,თუ როგორ ცვლის კითხვა მათ ცხოვრებას.რომ მნიშვნელოვანია იყო განათლებული ადამიანი.
ReplyDelete